religon

Anonym om things about me,is this hell ?,dreams are wonduerful.:
21 jag tror på gud men tror dock inte på religoner jag menar vem har rätt vilken religon har rätt tänk så har ingen rätt tänk så har någon rätt men menar varför ska jag kämpa mig med att vara en ''bra'' katolik muslim buddist o så vidare man inte ens vet om något av de det säger stämmer plus så lever jag bara en gång detta liv kankse ? så jag vill bara njuta och inte ha så många berskymer som jämt följa reglerna som står i biblien koranen och så
jag hatar regler,

så du ser ner på religoner ?

svar: ABSOLUT inte!, jag respekterar alla religoner väldigt mycker och till och med beundrar religoner !, min mamma är katolik min pappa är muslim min ena syster är muslim jag själv såg mig själv som en katolik\muslim haha ville va båda två när jag va mindre ! jag har läst koranen med min pappa när jag va mindre brukade be med pap förut väldigt ofta men sen så hörde man alltid '' nej det är haram ! om du gör så kommer du inte till himlen gör du så hamnar du i helvetet  det är haram det är djävulen '' sen börja jag gå till kyrkan men då hörde man ju nästan likadant ? att det är en synd att man hamnar till helvetet och si ? , jag blev trött på det och börja tänka dock på ett annat sätt att jag inte vill tro att gud är så hemsk att han verkligen slänger en i helvetet jag tror att gud är en käleksfull och förhoppningsvis rättar gud till allt som är fel på oss och dena jord när alla dör och att vi kommer leva i ett vacker värld !, just nu studerar jag jehovans vittnes biblien min moster och hennes familj är jehovans vittnen och jag tycker det är en väldig klockren & vacker religon allt dom säger och så att det NÄSTAN får mig att vilja bli religös, men jag vet inte vi får se helt enkelt hur det bli senare men vad jag ville komma fram till är NEJ jag ser inte ner på religoner :)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0